Turistens digitale rejse

Turistens Digitale Rejse = Kom - Bliv - Brug - Beret - Kom tilbage.

Dyk ned i vores fem slag. Alle de strategier og taktikker, som vi både hver for sig og samlet skal iværksætte for at vinde markedsandele, kan henføres til et eller flere af disse slag. Klik dig ned i vores fem basis-strategier.

Som alle andre eventyr har vores også en række eksistentielle opgør. Vi kan tale om fem væsentlige slag, som vi sammen skal vinde for at få den ønskede vækst i sektoren. Nemlig at få folk til at:

  1. Komme til øen
  2. Blive lidt længere på øen
  3. Bruge flere penge, mens de er her
  4. Berette om deres eventyr til venner og bekendte
  5. Komme tilbage efter flere eventyr

Du kan bruge listen i din egen oplevelsesudvikling. Hvis vi alle laver en indsats for at få gæsterne til at komme, blive, bruge, berette og komme tilbage, er vi i gang med at flytte grænser for, hvad vi sammen kan få med turistindsatsen på Fyn.

1. Kom til Eventyret Fyn

Vi skal ramme gæsten i inspirations- og beslutningsfasen. Det hvor de læser om os i rejseartikler, ser venner der har delt en fynsk oplevelse på facebook, eller modtager nyhedsbreve fra Eventyret Fyn, fyldt med tilbud der giver dem reason to go. Tænk i strategier hvor I samler finurligheder og gør dem til små fyrtårne. 

Redskaber: Hjemmeside + sprogversioneringer, bookbare produkter på www.visitfyn.dk/oplevelsesbooking. Samarbejde med Destination Fyn omkring indenlandske og udenlandske rejsebureauer/turoperatører, presserejser m.m. Nyhedsbreve.

2. Bliv lidt længere i Eventyret Fyn

Når de mange ventyr bliver synlige for vore gæster, får de også lyst til at blive længere. Vi skal give gæsten gode tilbud på en ekstra overnatning, komme med yderligere inspiration til hvad netop deres målgruppe kan være interesseret i, og vi skal gøre det konkret og bookbart.

Redskaber: Synliggør de mange oplevelses- og tilkøbsmuligheder - www.visitfyn.dk/oplevelsesbooking. Indgå billetsamarbejder, rabatter på årskort, flere nætter m.m. Samarbejde med Destination Fyn.

3. Brug flere penge på Fyn

Undersøgelser har vist at penge som turisten har brugt ved at bestille og betale inden ferien starter, ikke rigtig tæller med i feriebudgettet. Ved at lade gæsten bestille og betale på forhånd, åbner vi mulighed for mersalg når de faktisk er her.

Redskaber: Bookbare produkter på www.visitfyn.dk/oplevelsesbooking, gode tilbud - f.eks. gratis is til børnene, familierabatter. 

4. Del Eventyret Fyn med andre

 De absolut vigtigste faktorer, der får vores gæster til at besøge en turistattraktion, er, at de:

Enten har været der før eller har fået stedet anbefalet af venner og familie. Vi skal derfor gøre en særlig indsats, så du som turistaktør kan skabe dit eget eventyr og dele det med andre. Vi skal gøre det let for gæsten at dele deres feriehistorier med andre.

Redskaber: Brug Facebook, Twitter, Instagram, TripAdvisor, Google+ på hjemmeside m.m. og opfordr dine gæster til at fortælle om deres oplevelser. Udlov f.eks. en årlig præmie. Samarbejde med Destination Fyn

5. Kom tilbage til Eventyret Fyn

Gode minder er vores vigtigste genkøbsfaktor. Vi skaber gode minder, når gæstens forventninger bliver overgået af virkeligheden. Nu du har din kunde, benyt dig af chancen og få ham til at abonnere på dit nyhedsbrev, like dig på Facebook m.m. så de løbende modtager nye tilbud fra dig.

Redskaber: Loyalty-programmer – som næste gang du kommer er der gratis velkomsdrink. Årskort og VIP-kort. Facebook, nyhedsbreve m.m. Samarbejde med Destination Fyn.

Turistens digitale rejse:

Turistens digitale rejse


Hent Brand- og Designguide her (pdf)

Destination Fyn