Årets skulderklap

"Årets Skulderklap" er en uhøjtidelig anerkendelse af en virksomhed eller et tiltag, som har bidraget til at skabe innovation, opmærksomhed og ny vækst i turismen, og som repræsenterer mod og nytænkning på en måde, der er til inspiration for andre aktører i fynsk turisme.

Hvem kan indstilles? En virksomhed, et turistbureau eller en kommune bag Destination Fyn Klyngen, som står for et tiltag, som repræsenterer mod og nytænkning og er til inspiration for andre aktører i fynsk turisme.

I 2016 gik årets særlige hyldest til Live Nation for deres indsats med at etablere Heartland Festivalen på Egeskov. Med i opløbet var også Svendborg og Faaborg Havne samt Svendborg Event og VisitFaaborg for Det Sydfynske Øhop og Odense Kommune for Tinderbox. 

Vinderen i 2015 blev Bridgewalking Lillebælt som fra at være en vild idé, nu er en realitet, der tiltrækker 1000-vis af besøgende.

Partnere i Destination Fyn Klyngen samt fynske turistkontorer i turismesamarbejdet har mulighed for at indstille en kandidat. Destination Fyn Klyngens styregruppe udvælger tre nominerede og kårer vinderen forud for konferencen.

Destination Fyn Klyngens styregruppe består af Lone Weidemann, Odense Bys Museer, Torben Jersild Feriepartner MOB, Per Blaabjerg, Camp One, - Jens Odgaard Olsson, Odense ZOO, Claus F. Hansen NYBORG STRAND, Tina Fogh Aagaard, Naturturisme I/S og Henrik Neelmeyer Egeskov, som er formand for styregruppen.

Alle medlemmer af Destination Fyn Klyngen kan indstilles. 

2016: Det fynske turisterhverv hylder Live Nation for Heartland Festival med ”Årets Skulderklap”

2015: Årets Skulderklap gik til Bridgewalking Lillebælt