Lær af Digital Score og forbedr din virksomheds digitale tilstedeværelse

Torsdag 02. februar 2017
Medlemmer af Destination Fyn Klyngen har i sidste halvdel af 2016 fået tilbud om et kvalitetstjek af deres digitale platforme med systemet Digital Score.

Det var der 28 medlemmer af Destination Fyn Klyngen, der takkede ja til. Med Maria Vesterlund Eilertsen, som er nyuddannet medievidenskaber, i et 4 måneder langt praktikforløb havde Destination Fyn Klyngen mulighed for at tilbyde denne særlige service. –Det har været en spændende opgave at dykke ned i de forskellige platforme, og mit håb er virkelig, at de fynske virksomheder tager rapporterne til sig og bruger dem i deres digitale udvikling, siger Maria Vesterlund Eilertsen.

Læs med og se, om der er gode input fra den overordnede evaluering, som din virksomhed kan drage nytte af. 

-Tendensen peger i retning af, at der generelt er godt styr på indhold på hjemmesider, YouTube-kanaler og Facebook-profiler, siger Maria Vesterlund Eilertsen. Desuden er der flotte og relevante billeder på Instagram og TripAdvisor. Der er er også generelle udviklingsområder, som kan gøre den digitale oplevelse bedre for virksomhedernes kunder, siger Maria Vesterlund Eilertsen.

  • Meget få hjemmesider har videoindhold på deres hjemmesider. Videoer er med til at understøtte oplevelsen og er i høj grad med til at skabe opmærksomhed hos modtageren.
  • Det er en god idé at inkorporere brugeranmeldelser fra TripAdvisor på sit site. Meget få gør dette.
  • Lav frekvens på Facebook-opslag. Det betyder, at din virksomhed går glip af eksponering og daler i reach hos modtageren. Det samme gør sig gældende på InstagramNår film lægges på YouTube, er det en god idé at have afsluttende links til hjemmeside eller sociale medier.
  • LinkedIn-profiler kan med fordel vedligeholdes.
  • På TripAdvisor er det vigtigt at huske at gøre krav på sin registrering, at tilknytte en beskrivelse af sin virksomhed og at gøre opmærksom på, hvis det er muligt at booke billet på ens hjemmeside.

Systemet er udviklet af Seismonaut Tourism og VisitDjursland. Alle deltagende virksomheder har fået deres egen rapport.

Mark Hauge Østergaard, Digital Manager hos Destination Fyn Klyngen har taget initiativ til indsatsen og Maria Vesterlund Eilertsen har gennemført en dybdegående test af de 28 partneres forskellige digitale platforme.
Se Marias LinkedIn profil.

Læs mere om samme emne