Norsk kampagne i luften – Stjernekok i front

Tirsdag 09. maj 2017

Det er skønt at være nordmand på Fyn – de norske turister ved det bare ikke endnu. Derfor går en ny digital kampagne med Fyns herligheder som omdrejningspunkt nu i luften. Kampagnen skal fortælle nordmændene om Fyns fortræffeligheder og har norske Bent Stiansen, som er en anerkendt kok i Norge, som ambassadør. Bent Stiansen bor halvdelen af sin tid i Odense og har et stort kendskab til alle de kulinariske højdepunkter på Fyn.

 I en særlig guide til Fyn, fremhæver Bent Stiansen alle de steder, som han mener nordmænd skal opleve på Fyn.

 -Det betyder utrolig meget for vores indsats på det norske marked, at Bent Stiansen har sagt ja til at fortælle om sin begejstring for Fyn i kampagnen, siger Sandra Neelmeyer, Marketing Manager i Destination Fyn Klyngen. Bent er kendt for at drive den anmelderroste restaurant Statholdergården i Oslo og ved alt om, hvad der rør sig på Fyn, siger Sandra Neelmeyer.

Kampagnen kører digitalt i Norge og er en del af VisitDenmarks store indsats målrettet det norske marked. Som en del af indsatsen kommer en gruppe på fem norske journalister i maj på pressetur til Fyn. Bent Stiansen deltager på turen og guider rundt til sine favoritsteder. Se kampagnesite og Bent Stiansens guide her.

 VisitDenmark: Nordmænd vil gerne betale for det gode liv

-Nordmændene søger nye Danmarksoplevelser og vil gerne betale for ”det gode liv”, siger Peter Krusborg, som er chef for VisitDenmark Norge. Med afsæt i den mangfoldighed og de kvalitetsprodukter, som Fyn repræsenterer inden for f.eks. god mad, mikro-bryggerier, slotte og herregårde, ø-hop, kunst og kultur, hyggelige bymiljøer og cykeloplevelser, har Fyn om nogen muligheden for at indtage positionen som ”Danmarks Have” på markedet, siger Peter Krusborg.

Vi deler Destination Fyn Klyngens ambition om at øge antallet af norske overnatninger på Fyn og øer med 10% i perioden 2016 – 2018.

Fakta om det norske marked

I løbet af de seneste tre år er antallet af norske overnatninger på Fyn og Øerne vokset med 3%, hvilket er over landsgennemsnittet (0,2%). Alligevel udgør Fyns andel af de ca. 2.5 mio. norske overnatninger i Danmark kun 3% (2016). Med andre ord er Fyns styrkepositioner underfortalte og kendskabet til Fyn på markedet er begrænset, på trods af en ekstrem høj kendskabsgrad på 96% til Danmark som rejsemål.

Partnere i den norske kampagne er: Brandts, Brandts Passage, Bridgewalking Lillebælt, Broholm Gods, Bøsøre Strand Feriepark, Camp One Bøjden StrandFeriepark, Clay Keramikmuseum Danmark, Egeskov, Falsled Kro, Feriepartner MOB, First Hotel Grand, Faaborg Museum, Hasmark Strand Feriepark ApS, Hotel Hesselet, Restaurant Lieffroy, Maritimt Center Danmark, Midtfyns Bryghus, NYBORG STRAND, Odense Bys Museer, Odense Cityforening, Pasfall, Radisson Blu H. C. Andersen Hotel, Sinatur Hotel Gl. Avernæs, Sinatur Hotel Storebælt, Sortebro Kro, Stella Maris, Steensgaard, Svendborg Golfklub og Østfyns Museer.

 

Læs mere om samme emne