Om Sport Event Fyn

Sport Event Fyn - en del af Udvikling Fyn
Sport Event Fyn startede som selvejende institution tilbage i 1999, men har siden 2012 været en del af Udvikling Fyn. I samarbejde med de fynske kommuner, med undtagelse af Ærø og Langeland, har Sport Event Fyn fokus på at tiltrække, planlægge, afvikle og udvikle store nationale og internationale sportevents på Fyn. Målet er at skabe omsætning, indtjening og beskæftigelse inden for primært turisme- og fødevareindustrien. Dernæst at markedsføre Fyn, som en førende og ideel sportsdestination med national og international klasse inden for forskellige sportsgrene. Et yderligere mål er desuden at skabe positiv synlighed i ind- og udland samt øget stoltheden blandt fynboerne. 

Ud over at Sport Event Fyn har fokus på at tiltrække attraktive events til Fyn, er et yderligere fokus at få skabt et potentiale for videre samarbejde med henblik på blivende events, som kan aktivere udviklingspotentialerne og skabe varige effekter i det fynske erhvervsliv. 

Fyn har rammerne til store events 
Med eventyrlige locations til lands og til vands, 123 slotte og herregårde, et utal af hotel- og konferencevirksomheder samt et væld af gourmet- og fødevareoplevelser er Fyn ideel i forbindelse med nationale og internationale events. Fyns placering gør endvidere, at øen er et attraktivt samlingssted, hvor man bogstavelig talt ”mødes på midten”, hvilket skaber et stærkt fundament. Det stærke fundament bakkes yderligere op af gode faciliteter, naturskønne områder og ikke mindst en god infrastruktur til og fra Fyn via bil, bus, tog og fly. 

Strategi
Med udgangspunkt i en bred indsigt i eventmarkedet og de mekanismer, der kan skabe vækst og udvikling inden for området samt organisationens kernekompetencer, har Sport Event Fyn udarbejdet følgende strategi:

  • Vision: Fyn skal være førende i Danmark og have international klasse inden for de udvalgte styrkepositioner på sport eventområdet.
  • Mission: Sport Event Fyn skal tiltrække attraktive events og sikre grundlag for udvikling af nye events med henblik på at alle indsatserne skaber de ønskede effekter.
  • Strategiske mål: Øget omsætning og indtjening – Øget beskæftigelse – Øget positiv synlighed i omverdenen – Øget stolthed blandt fynboerne